Tretia viac ako triáda pre dobrý blog
Prvých 6 podnetov pre dobrý blog máme zdarne za sebou. Heuréka, ideme do finále. Ešte pred slávnostným spustením blogu bude výživné vytunenie textov i samotného blogu. Tak veľa, ako sa to dá a ešte viac ako minule.
Skrášlite si blog – obrázky, videá, štatistiky
Keď zapojíte viac zmyslov, prinesie vám to viac čítaniachtivých sledovateľov. Nestačí len čítať, hlava si skôr zapamätá a rozum bude premýšľať či vracať sa k téme, ak predmety, služby či emócie vidíme – na obrázkoch, vo videách, v štatistikách.
Pri výbere perfektných grafík sa hodnotí pútavosť (pár sekúnd), autentickosť (je to váš produkt, vy či váš tím), vierohodnosť, primeraná veľkosť a sú k veci, teda korešpondujú s obsahom textu.
Určite si dajte tú námahu a zmenšite i premenujte všetky obrázky podľa kľúčových slov, nadpisov či podnadpisov ešte prv, ako ich nahráte do vašej databázy obrázkov na webe a videí na youtube kanáli.
Naberte posledných síl a poctivo vyplňte i alt (alternatívne) texty ku každej grafike. Nikdy neviete, kde a kto to bude čítať a možno bude mať obmedzené internetové pripojenie (síce zriedkavosť, no stať sa môže).
Tieto posledné dve veci má rado i samotné SEO.
Obľúbené a povinné CTA (volanie do akcie)
Tu sa odzrkadlí vaša kreatívna i špekulantská stránka.
Ako presvedčiť čitateľa, sledovateľa či náhodného okoločítajúceho, aby išiel do akcie – aby urobil niečo, za čo mu budete naozaj povďačný a zožnete slávu i chválu.
Paleta možností CTA je pestrá a pozná i rôzne odtiene farieb, keď použijete:
– odkazy a možnosť zdieľania na sociálne siete (FB, IG, …)
– trefnú otázku, ktorá ho naláka kliknúť na váš web či e-shop
– polopatistické prianie: ak má otázky, nech vám rovno napíše a doplniť funkčný a zaujímavý email (info@ahofadjoasjopp.sk to určite nie je)
– výzvu, aby si potvrdil to, čo v texte píšete vo veľactenej časti zvanej vaše referencie
– prosbu, aby zdieľali blog vašim/našim cieľovým skupinám – kamošom, známym, rodinným príslušníkom aj obchodným partnerom
– unikátnu pravidelnú (no nie častú) dávku podnetných a UX užitočných informácií, ak sa zapíše do newslettera
– a potom tu je obrovský priestor pre vašu vlastnú tvorivú chvíľu.
Kredit zvýši aj dôveryhodnosť blogu
Pekným gestom býva, na koniec blogu uviesť autora a zdroje textov, ktoré sú strategicky, ľahko i parafrázovane zakomponované do jednotlivých obsahových blokov.
Fotografia a pár slov o tvorcovi blogu potvrdzuje odbornosť textu, zvýši dôveru a odradí špekulantov myslieť si, že máte papier na všetko.
Zoznam zdrojov a inšpirácií, ktoré sa používajú v textoch, hovoria o odbornosti a vašej fair-play hre s textami a myšlienkami iných. Ak už bolo koleso vymyslené, na čo vymýšľať ďalšie.
Tip na záver: Kým sa blog zjaví pred celým svetom, dajte ho ešte prečítať kamarátom, rodine alebo verným klientom. Uvidia chyby, ktoré vy nevidíte. Položia vám otázky, na ktoré ešte môžete odpovedať. Pošepnú rady, ako ten blog ešte viac počlovečiť.
Tip na záver 2 a perfektný tip, keď nie sú podnety na nový blog: Aby sa blog nestratil v prudkých hlbinách vyhľadávačov, vráťte sa k nemu po pár mesiacoch. To bude ten správny čas pre jeho inováciu, obmenu, malé doplnenie a on opäť zažiari na vyhľadávanom piedestáli.
Takto ste dostali základ, čo by mal funkčný blog spĺňať. Jeho uverejnenie na webe je iba začiatkom jeho cesty v online prostredí.
Ako veľmi pomôže vašim produktom, firme, predaju, to stále závisí od toho, ako ho budete distribuovať do všetkých potrebných, možných aj potenciálnych kanáloch.
Veľa šťastia a otázky na písanie textov a blogov nedržte v hlave. Radšej ich zadajte na anicka@anickahribikova.sk.