Z PRÁCE

Blog o blogu – 2. časť

Blog o blogu - časť 2

Druhá triáda pre dobrý blog

Kto povedal, že to bude ľahké? Tak ideme opäť na to. Začína druhá časť informácií, aby sa blog stal vaším účinným nástrojom na webe. Bude to záhul, bude to stres, bude to i trochu nuda, lebo reč zvrtneme na SEO črty vášho blogu, spôsob vyjadrovania a perex. Verte, že keď si prečítate tieto 2 normostrany, budete na 2/3 cesty k dobrému blogu.

SEO blogu alias 7 tipov, aby ho vyhľadávač našiel

1. Vyberte si kľúčové slová (2 – 5 slov či fráz) a overte si podľa jednoduchého nástroja (Google Ads, Marketingminer), či ste sa trafili s tým, ako rozmýšľajú vaši klienti.

2. Stavte na kvalitný obsah blogu, od ktorého závisí to, či klient za pár sekúnd (asi tak 5 sekúnd) klikne na váš text alebo sa pohne v scrolovaní ďalej.

3. Celý text aktívne čleňte do krátkych (3 – 4 riadkových) odsekov. Ulahodíte tým nielen vyhľadávačom, ale aj všetkým nečítajúcim, no skenujúcim klientom.

4. Kľúčové slovo v titulku (nadpise) je povinnosť a podobne používajte kľúčové slová aj v podnadpisoch (s ľahkosťou a dômyselne).

5. Keď napíšete zdarne celý text, sústreďte sa na doplnenie meta description, tagov či alt textov k obrázkom a videám, kde opäť budú kraľovať kľúčové slová.

6. Aj adresa URL si vyžaduje vašu pozornosť. Tu stavte na 3 top veci: kľúčové slovo, krátkosť a výstižnosť.

7. Dobrým pomocníkom sú interné a externé prelinky, ktoré doplníte do textu podľa vašej vôle, možností a ľahko predajných zručností (nech čitatelia prekliknú tam, kde práve pri tomto texte chcete a požadujete).

Zmeňte to na riešenie tajničky. Odklikajte všetky základné SEO prvky a povedzte si heuréka.

Žiadny stres a des si nerobte, mnohé webové šablóny ponúkajú SEO pluginy a budú vás alchýmiou SEO pekne viesť.

No úprimne, nie je to 100 % záruka, že sa budú klienti biť o váš blog.

KISS pri vyjadrovaní sa

Najlepšie bude inšpirovať sa tam, kde je to už vyskúšané. Načo vymýšľať koleso, keď je už známe tisícky rokov.

1. Odkukajte základné princípy dobrej reklamy – KISS (Keep it Stupid, Simple), čo v reči marketéra znamená: jasné vyjadrenie, jednoduchosť, zrozumiteľnosť, presvedčivosť, emócia, príbeh.

2. Rozprávajte sa s klientom jeho rečou. Bežné vyjadrovanie, jednoduché vysvetľovanie, príklady z praxe, prežité skúsenosti, pochvalné referencie, vysvetlené problémy.

3. Buďte vždy pred klientom – odpovedajte na otázky, ktoré by sa mohol opýtať, vysvetlite mu obavy, ktoré by mohol mať, pýtajte sa ich na to, čo by chceli vedieť a tie odpovede im dajte.

4. Ľahká pomoc, keď máte (zlo)zvyk skĺznuť do odborného a formálneho žargónu. Predstavte si, že ste na káve s kamarátom, ktorému rozprávate o svojom produkte či službe. Kamarátovi asi nepoviete, že „spokojnosť klienta je našou najvyššou prioritou“…alebo?

Tak si dajte kávu s kamarátom (aj v realite), keď píšete text – o sebe, o produkte, o vašich prečo.

Perex sa (po)číta

Prvý odstavec textu si zaslúži vašu pozornosť podobne ako TITULOK blogu.

Je to časť, na ktorú najskôr oprie oči váš stály či potenciálny zákazník a potom sa rozhodne, či sa mu oplatí čítať text ďalej.

1. Dajte si prácu s krátkym zhrnutím textu. Pre milovníkov čísel a presných údajov použijeme ľahkú šablónu na perex: 2 – 3 vety a maximálne 350 znakov.

2. Aj tu platí pravidlo KISS a ešte pár dodatkov: pútavo opísať, vystihnúť podstatu, šetriť slovnou vatou, používať silnú reč, položiť otázky, na ktoré bude chcieť zákazník hľadať odpovede.

3. Oplatí sa ho vyznačiť tučným písmom, aby ste mu dali jeho vážnosť i významnosť voči celému textu.

Zase ste sa posunuli ďalej k tomu, aby sa písanie blogu stalo pre vás príjemnou hrou a nie prokrastinačnou povinnosťou.

Vaši klienti dychtia po nových informáciách z vašej produktovej a firemnej kuchyne. Tak im ich servírujte s radosťou, ľahkosťou, dôvtipom a zbierajte úrodu v podobe likov, komentárov, zdieľaní, referencií a najočakávanejších nákupov.

Ešte niečo chcete vysvetliť, doplniť, viac rozpracovať – k blogom či k písaniu akýchkoľvek textov na váš web, e-shop, FB, IG?

Pýtajte sa – lebo, kto sa dobre pýta, dostane správne odpovede: anicka@anickahribikova.sk.

Aj v oblasti správneho kladenia otázok vám môžem čo to poradiť. No teraz ide v prvom rade, aby ste rozprávali so svojimi klientmi tak, aby vás chceli čítať.